Pressemeddelelse marts 2015

Pressemeddelelse, Tønder den 10. marts 2015

En ændring i vedtægterne efter den nyligt overståede generalforsamling i Frivilligcenter Tønder, skal bestyrelsen fremover bestå af fem og ikke som tidligere syv medlemmer. Fremover skal der desuden ikke vælges intern revisor.

Til bestyrelsen blev valgt Ellen Trip og og Birte Tørnqvist. Vagn Bollerup blev ikke genvalgt, mens Knud Pedersen ikke ønskede genvalg. Suppleanter blev: Lærke Bruns og Anne Hvidberg.

I 2014 er der sket en del nyt i Frivilligcenteret, blandt ndet er de kommet i nye lokaler efter flytning fra Fabriksvej til Medborgerhuset i Østergade.

Her er vi glade for at være og fandt os hurtigt hjemme. Her er der aktiviteter dagen lang. Frivilligcenteret blev også mere synlig ved at være her og der er flere lokaler, som foreningerne kan gøre brug af. Frivilligcenter Tønder er netop omdrejningspunktet for det lokale, frivillige, sociale arbejde i hele kommunen. Vi har til formål at støtte, udvikle og fremme den frivillie, sociale indsats for sårbare og socialtudsatte mennesker. Det har vi fået gode rammer for her. Det er også dejligt, at så mange af jer gør brug af os. i 2014 har vi 60 medlemmer, står der i årsberetning fra generalforsamlingen.

Frivilligcenteret holder også kontakten til sine samarbejdspartnere.

Vi har tre gange om året et samarbejdsmøde med Frivillighedsrådet. Vi er blevet enige om, at Frivilligcenteret holder øje med relevanter kurser, som vi eventuelt kan udbyde i fællesskab, står der endvidere i beretningen fra generalforsamlingen.

Aktivt Ældreliv